Phronesis Marketing
de
citită de Corneliu Vîlsan
Asculți nelimitat
5h 55m
Adaugă la wishlist
Despre Phronesis Marketing carte
Profesorul Bent Flyvbjerg (sursă de inspirație a acestei cărți), de la Universitatea Oxford, își bazează o bună parte din opera sa din sfera științelor sociale pe o interpretare modernă a conceptului aristotelian de phronesis (în greaca veche φρόνησῐς, romanizat: phrónēsis), tradus în franceză ca sagacité, și în engleză cu sensul de „înțelepciune practică sau prudență”. În Antichitate, prudența era o dimensiunea a moralei, împreună cu moderația, justiția și curajul, aspect care a fost uitat în lumea modernă. „Phronesis este mai mult decât cunoașterea științifică, analitică (episteme), și mai mult decât cunoștințele tehnice sau îndemânarea (tehne), presupunând judecată și decizii luate într-o manieră tipică unui actor social și politic foarte abil.” Profesorul Flyvbjerg pornește de la premisa că putem folosi noțiunea de phronesis ca un răspuns la „războiul științific” dintre științele naturale și științele sociale. Corneliu Vîlsan a realizat că putem folosi phronesis și pentru a aborda criza din sfera marketingului, reconciliind teoriile contradictorii din domeniul publicității, înțelegând că toate au atât puncte forte, cât și minusuri.
Această carte se adresează celor care nu au impresia că știu deja totul despre publicitate: celor care lucrează în publicitate, dar și clienților agențiilor de publicitate, celor care au vechime în domeniul marketingului, și tuturor celor care se află în situația de a lua decizii de marketing și de alocare a bugetului, celor care desfășoară cercetări de piață, analizează date și își adaptează în mod constant strategiile de marketing odată cu mediul de afaceri aflat în permanentă schimbare, cu scopul de a obține cele mai bune rezultate.
Phronesis Marketing împărtăşeşte înţelepciunea, principiile şi instrumentele care ghidează managerii printr-o foaie de parcurs cuprinzătoare, pentru a îmbunătăţi poziţia strategică a marketingului în cadrul organizaţiilor lor.
Traducere de Bogdan Olteanu, Corneliu Vîlsan
Editura Cuantic
ISBN 978-606-95-5776-1
Recenzii
La final a fost prea mare povestea despre marcile de bauturi artizanale, in rest, overall, a fost valoroasa din pdv informatii
Corneliu Vîlsan
Corneliu Vîlsan a avut oportunitatea de a lucra 20 de ani ca director-executiv și marketer, călătorind și locuind în toată lumea și activând în diferite domenii (îngrijirea corpului și a părului, articole de toaletă pentru copii, protecție sanitară, băuturi spirtoase și vinuri). Ultima sa poziție ca marketer a fost cea de CMO în cadrul Pernod Ricard EMEA-LATAM, după care a decis să își deschidă propria firmă de consultanță în marketingul strategic, numită EFF-E Marketing, cu sediul la Paris. Autorul și-a propus să împărtășească în această carte câteva dintre secretele pe care le-a aflat în cariera sa. De-a lungul carierei a întâlnit sute de marketeri, iar cei mai de succes au fost cei curioși și dornici să învețe cum funcționează piețele și publicitatea, ce anume determină alegerile consumatorului și cum pot fi crescute șansele de a atinge obiectivele strategice ale companiei. Această dorință de înțelegere a făcut diferența dintre cei care au avansat în carieră și cei care au stagnat!
MAI MULT